Glädje

Glädje
känner glädje för det som jag har
än idag
en gången tid som existerar föralltid
händelser som ger mig glädje inombords
de mest heliga och bestående

Glädje
känner jag för det som inte finns mer
det som gjort illa
det som orsakat smärta och ånger
det är borta för gott

Glädje
glädje för det som finns just nu
saker som betyder nu
det som ger längtan
en stark tryggande närhet

Glädje
känner glädje för det som skall komma
de drömmar och mål som finns
de som kan skapas i hopp och i tro

Glädje
känner glädje för det lilla
där tanken är god

Glädje
känner glädje för det stora
där tanken är planerad

Glädje
känner glädje för  det som inte syns
men som finns där
som bara vissa kan se
som bara endel kan känna av
som bara en funnit

Jag känner glädje


Kommentarer
Postat av: Birgitta Friberg

Ja det finns så mycket att glädjas över om man bara vill och har förmågan att se!

Kram MOr

2010-06-23 @ 10:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0