En undran

Tillit så stark
men ändå så frågande
oro för det förgångna stundar mina tankar
Vem är jag
vad är jag

Nått så litet kan växa
bli stort
växa till nått man inte vill ha
ord som ska lugna och vara det innnersta vi har troget
nått som betyder och är sant

En blick kan värma mellan två själar
en blick på nått som ej ska existera
kan såra
kan  tunna ut det som bygger upp
Vem är jag
vad är jag
vad var det där....

Så undrande
så förgånget men ändå...

Jag vill
vill vara...
den tillit i en själ som ska existera
En fråga som inte ska finnas
ej tas upp
men den syns för blotta ögat
där den inre själen såras

En öppenhet som måste växa
med en väntan som finns
en väntan som acceperas
Vem är jag...
vad är jag...

Vill finnas
vill ej glömas bort
i ett inre
i en själ
En existens
en grund
tillit för fler än en....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0