Rådet jag har att ge

Kom hit
var inte rädd
ta min utsträckta hand
den finns där
den vill vårda
värma

Närma dig
jag finns här
jag vill dig väl
ta min hand
låt mig få leda dig bort
bort från de tankar som tynger dig

Stanna kvar
när du är nära
luta dig mot min axel
ge mig en bit
en bit av dig själv
låt mig få känna
du kan lita på mig

Övervinna
ett mål för en framtid
en framtid så nära
ta min hand
du kan lita på oss
på det vi har


En evighet
jag är här
jag vill dig väl
önskar dig ett liv
ett liv med allt du önskar
det du vill ha

Tro
på det som finns
tro på en evighet
med de som bryr sig
med de som hör dig
de som lyssnar

Den du är
är det jag vill
inget överdrivet
inget fejkat
så naturligt och sant

Tala
jag hör det du säger
mitt hjärta och själ lyssnar
visa det som bär dina tankar bort
bort till en plats
en plats bortom allt som finns här och nu
dock en verklighet som är stark

En verklighet
där två är bättre än en
en verklighet
gjord för oss två
så ta min hand
var stark
känn dig trygg
med det som står dig nära
det som vill dig  väl
önskar dig allt




Kommentarer
Postat av: Birgitta Friberg

Så fin och tänkvärd

Kram MOR

2010-03-06 @ 08:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0