Du

Du är det jag alltid önskat
du ger mig hopp
du finns där när jag vill skratta
när gråt ej kan hållas tillbaka.
Du lyssnar
ger råd

Du ser mig när ingen annan gör det
du tar mig för den jag är
du är drömmen jag sökt
du får mig att le
du ger mig allt
jag vill ge tillbaka

Du är där när jag ej kan sova
när jag är rädd
dina famn ger mig tryggheten jag sökt

När tiden står still så är det hos dig jag är
när bara du och jag existerar
alla bekymmer är långt borta

Du ge mig all kärlek du har
all trygghet som finns
skratt och lycka

Du leder mig en bra bit på väg
stunder då jag ej vet hur
du tar min hand och visar vägen
Du ber mig kämpa
att tro på mig själv
du visar vem du är
vem jag är
vad vi kan
att vi kan nå dit vi önskar

Älskar dig!!


Kommentarer
Postat av: Birgitta Friberg

En sådan fin dikt.Lämna in dem !

Kram MOR

2010-05-04 @ 08:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0