En tid

En tid av glädje
av skratt
är det jag vill ge dig nu
Du förtjänar det bästa.

En tid av prat
av frågor
jag kommer undra
jag kommer vara tacksam


En tid av bus och humor
vill jag ha
minnas allt roligt
bara ha skoj

Jag kommer finnas här
hjälpa dig så mycket jag kan
ett samtal inom räckhåll
jag finns
jag lyssnar
ger råd
om du så vill

Jag kan prata
om du bara vill ha en tyst stund
om du inte vill prata
bara njuta

Gör det som känns bäst
inget kan bli fel

En tid som kommer bli svår
vill du gråta så finns jag här
vill du ha en kram så ger jag dig det
vill du skoja så skrattar jag


Jag finns här
jag lovar att jag ska oftast vara glad
men kan fälla en och annan tår
kanske nån gång vara arg

Även om jag långt ifrån är
så finns jag nära
med minnen
med samtal
undrar du
så fråga

En tid av närhet
i gemenskap
i kärlek
många skratt
i tankar förevigt




Kommentarer
Postat av: Birgitta Friberg

Så fin dikt, ta inte bort den

Kram MOR

2010-05-21 @ 08:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0