Vi båda vet

För en kort stund 
tittar jag in i dina ögon
tar jag din hand i min
våra fingrar sluts till ett

Jag vet vad vi känner
vad vi vill
en intensiv värme
rusar genom kropp och själ

En tår rinner ner för kind
inte en tår av sorg
bara glädjens tår

Våra händer släpper taget
blick vänds bort
en stund av  pinsamhet
vill inte visa
kan du förstå tåren
kan du förstå lyckan
tryggheten

Jag vet vad som sker
vi upptäcker nått nytt
en känsla starkare än vad vi trott
en känsla som kan skrämma
så intensiv

Du viskar mitt namn
du torkar bort min tår
 en blick så djup
ett leende så stort

Jag vet att du ser
ser att jag bara känner lycka
En klapp på min kind
med sådan värme
du vill inte släppa taget
bara känna
min närhet i din hand

Inga mer ord som sägs
bara tystnad
en blick
från oss båda som säger allt
Vi båda vet


Kommentarer
Postat av: Birgitta Friberg

ja ta hand om varandra, man vet aldrig vad livet har i beredskap

Kram MOR

2010-05-27 @ 08:14:33
Postat av: peter

du skriver mycket bra darling fortsätt så älskar dig puss

2010-08-01 @ 10:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0