Säg mig...

Säg mig med ord
vem är du
vad vill du
är du sann eller overklig
kan du eller vill du inte

Säg mig med skrift
vågar du
rädsla att fela
vill du inte såra
uttryck i ensamhet
vad du vill
vad du vet
visa vad du kan

Säg mig med handling
är du verklig
söker du tillit
vill du ha sanning
ta steget
det som är svårt
gör något
bit för bit
håll inte tillbaka

Säg mig med en verklighet
jag finns
jag vet
kan se det som finns
för vad det är
en sanning
liten bit var dag
inga ord som låter illa
ingen skrift som blir felaktig
en handling som inte sårar
då är då
nu är nu
säg mig......


Kommentarer
Postat av: birgittafriberg

Vem är det du inte litar på?

Kram MOR

2010-10-17 @ 10:43:20
Postat av: peter

bra skrivet darling för båda var mycket bra puss darling

2010-10-19 @ 18:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0